|
Første halvår av 2026 er snart unnagjort, og vi legger bak oss noen intensive måneder preget av mange hyggelige, givende og inspirerende kundemøter. For oss er det veldig viktig å møte kundene våre og bli kjent med dem. Enten "hjemme" hos dem på bibliotekene, eller på konferanser. Ansatte fra oss er ute hos kundene for å installere selvbetjeningsutstyr, holde kurs og regionale samlinger, eller rett og slett besøke bibliotekene. Dette er veldig viktige treffpunkt, hvor vi blir bedre kjent med bibliotekhverdagen og ser i praksis hvordan Bibliofil og våre selvbetjeningsprodukter fungerer. På denne måten får vi et enda bedre grunnlag for å videreutvikle produktene våre til det beste for kundene.
Det er også viktig for oss å holde oss oppdaterte på hva som skjer på bibliotekfeltet. Vi har alltid pleid å delta på Bibliotekmøtet, og i år deltok vi også på Bibsys-konferansen for første gang. Vi viser frem produktene våre, men vel så viktig er alle samtalene med både kunder, potensielle kunder og andre samarbeidspartnere. Gjennom å delta på foredragene, får vi med oss hva som rører seg på bibliotekfeltet. Vårt eget Brukermøte ble arrangert i Fredrikstad i mai, dette er et høydepunkt for oss hvor så og si alle ansatte deltar.
Vi har ikke bare vært på farten siden sist, vi har også fått vårt eget bibliotek! I april hadde vi offisiell åpning av Ugleriet og Vingeslaget i kjelleren hos oss i Larvik. Dette er et fullt utrustet bibliotek, hovedbibliotek og filial, med alt av våre selvbetjentingsprodukter. Nå har vi et reelt miljø for å teste det vi utvikler, et "showroom" for kunder som vil se nærmere på produktene våre og et internt bibliotek for leseglade ansatte!
Vi jobber dessuten videre med å utvikle Bibliofil og selvbetjeningsproduktene våre. I dette nyhetsbrevet kan du lese om arbeidet med den nye reserveringsboksen, som er utviklet her på huset - i tett samarbeid mellom bibliotekarer, teknikere og produsent.
Vi ønsker alle en riktig god sommer! |